23 marca 2011

Tak som dala RAWku zase šancu...

Človek len počúva aké je to geniálne fotiť fotky do RAWu, ale ja tomu stále neviem akosi prísť na chuť. Zachráni ti to prepaly! Vydoluješ kresbu z tieňov! Fakt? (neveríííím! :-D)
Ako som už písala, v sobotu krásne svietilo slniečko a ja som prevetrávala závierku :) Tak som si povedala, že skúsim vyfotiť do RAW kontrastnú scénu, čo to spraví.

Toto:

najprv obrázok na porovnanie - SOOC (prevod z RAW do JPG priamovo foťáku podľa nastavení),
exponované tak, aby sa mi nevypálila obloha, ale aby mi slnko spravilo hviezdičku

vyvolaný RAW v Adobe Camera Raw.... (trištvrtiny posúvatok ešte nechápem na čo slúžia)

Hmmmm, to nevyzerá zle! Tiene na stĺpiku sú zachránené a ešte som si aj retušla špinu na chipe :-D Zdá sa, že to s RAWom predsa len skúsim...

1 komentár:

Katka povedal(a)...

Ja sa do toho sice nevyznam, ale ta druha(predpokadam upravena) fotka je krásna :)

Zverejnenie komentára