10 júna 2010

Čo budem trocháriť... - TTV krok prvý

Tak som sa nakoniec zhlboka nadýchla a klikla na "commit to buy" ;o) Tento fešák je už môj, už len čakám, kedy pošta spoza oceánu dorazí.


http://www.etsy.com/transaction/29988652

Potom už len vymyslieť ktorý objektív použiť (makro? 50mm? ...?) a ako upevniť top-foťák a môžem sa vrhnúť na TTV. TTV obdivujem už dlho.

TTV = Through The Viewfinder = Cez hľadáčik

Jednoduché... stačia na to dva foťáky. Jedným, ktorý nazveme top foťák, namierime na hľadáčik druhého. Ten druhý voláme bottom a najlepšie je, ak je to nejaký stredoformátový kúsok s peknou veľkou a jasnou matnicou. A túto matnicu jednoducho odfotíme. S tým, čo sa na nej zobrazuje, aj s tým romantickým prachom a škrabancami. Ani textúry nemusí človek používať. ;o)

Prvý pokus som urobila pred rokom so starým fešným Flexaretom.



Žiaľ, Flexaret má na matnici mriežku, takže prvým pokusom celé moje TTV aj skončilo. Ale keď ten balíček z Ameriky otvorím, tak sa na túto techniku opäť vrhnem. A dovtedy možno aj vymyslím, či by sa nedala mriežka využiť v prospech konečnej fotografie.

Čo už som mnou, keď som šibnutá a dívať sa na svet cez iba jeden hľadáčik mi nestačí ;o)))

1 komentár:

Zuzi povedal(a)...

jéééj jani, to si si kúpila!!!aké super!
hmmm aj ja mám ten flexaret a nie a nie s ním niečo robiť.

Zverejnenie komentára