17 júna 2010

Vin D'Alsace - TTV krok druhý

Tak. Ľahučký balíček spoza oceánu dorazil. V ňom sa skrýval starý strednoformátový foťák. Vraj je ešte funkčný... no fakt, uzávierka, zdá sa, funguje. Ale ako? Nikde nevidím tlačítka alebo kolieska, ktorými by sa nastavil čas... funguje to snáď len režime bulb?? Ani clona sa nastaviť nedá... Ani zaostrovať.... hm, fix focus. Škoda.
Aj tak to nechápem. V porovnaní s Flexaretom, je toto, zdá sa, len nejaký point-and-shoot pre blbých. Nevadí, veď fotiť priamo ním nebudem...

Ďalší krok na mojej ceste k TTV fotografii je vyrobiť akýsi tunel, ktorý bude cloniť bočné svetlo. Na jednom konci matnica bottom-foťáku, na druhom konci objektív top-fotoaparátu. Potrebujem kartón, čierny papier?farbu?...?, lepidlo, nožnice a nejaký návod... Návod snáď vymyslím. Alebo vygúglim.

Kartón mám. Vin D'Alsace, v ktorom som minule dotrepala z potravín nákup. Recyklácia jak vyšitá.


Priložím kartón k tej bakelitovej krabičke, aby som si zmerala rozmery. Musím si aj odmerať, ako ďaleko od matnice musím mať top-foťák. Budem používať 35mm makro objektív, nech môžem byť čo najbližšie a tým si zachovať akú-takú spratnosť celej konštrukcie. Na druhej strane musím dať pozor, aby som tam mala matnicu celú, ale aby bola čo najväčšia, nech nestrácam pixely zbytočne veľkým orezom.

Premýšľam, ako to zlepiť dokopy, aby sa mi táto "sústava"dobre držala... Nenašla som čierne papiere, neviem, či to mám farbiť vo vnútri čiernou akrylkou... Spomínam si, že som si kedysi kúpila čiernu látku, aby som si ušila tehotenský pás na bruško. Nikdy som si ho nespravila, nakoniec som si nejaké pásy pokúpila. Látka by tu teda mala niekde byť. Dobrý nápad.

Nabudúce teda pokračujem...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára